تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی:گانینگ و ویلیام رومی
در این پست تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی:گانینگ و ویلیام رومی را قرار دادیم. تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی:گانینگ و ویلیام رومی در قالب فایل ورد و قابل ویرایش آماده خرید می باشد. در ادامه توضیحات تحلیل محتوای کتاب به روش گانینگ و ویلیام رومی را مشاهده می کنید.
شماره پست: ۲۶۵ دویست و شصت و پنج.
تعداد صفحات: ۲۰ بیست صفحه.
فرمت فایل: ورد و قابل ویرایش.
موضوع: تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی:گانینگ و ویلیام رومی.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای
مطالعات اجتماعی پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی و سطح
خوانایی گانینگ و ویلیام رومی می باشد. از روش تحلیل محتوا کیفی استفاده
شده است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش، کتاب مطالعات اجتماعی سال تحصیلی۱۳۹۵ پایه ی چهارم بود.
نمونه کل کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی بوده است. ابزارگردآوری اطلاعات، سیاهه ی تحلیل مبتنی برروش ویلیام رومی،سطح خوانایی گانینگ و تحلیل مفهومی است که براساس مبانی نظری تهیه و روایی آن ها توسط متخصصان علوم تربیتی تأیید شد ه است.
نتایج این پژوهش نشان داد که متن، تصاویر و سوالات کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی بر اساس تحلیل محتوا روش ویلیام رومی با ضریب درگیری به ترتیب ۴۱/۰ ،۶۶/۰ ،۱٫۵ فعال می باشند و دانش آموزان را به خوبی درگیر کتاب می کند، تا بهتر کتاب را درک کنند.
سطح خوانایی کتاب مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی از نظر فرمول گانینگ ۷ سال تحصیلی بوده که سطح خوانایی کتاب بالاتر از پایه چهارم است ،یعنی سطح خوانایی کتاب برای دانش آموزی است که ۷ سال را تحصیل کرده است. در نهایت از طریق روش تحلیل مفهومی به این نتیجه رسیده ایم که تفاوت معنی داری میان زیر مقوله های میراث فرهنگی یعنی اماکن و بنا ها و خرده فرهنگ ها وجود داشت.
این کتاب در قسمت های که مربوط به تاریخ می شود توجه زیادی به بیان اماکن و
بنا ها، سنت، هنر و صنایع دستی کرده است و هدف آن حفظ و بسط میراث فرهنگی
است.
واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، مطالعات چهارم ابتدایی، گانینگ، ویلیام رومی، میراث فرهنگی
نحوه استناد به مقاله:
در
صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی
می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فلاحی,
امیر؛ یاسین بازگیر و زهرا محمدی پور، ۱۳۹۶، تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی
پایه چهارم از نظر میزان توجه به میراث فرهنگی:گانینگ و ویلیام رومی،
سومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، .
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فلاحی, امیر؛ یاسین بازگیر و زهرا محمدی پور، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (فلاحی؛ بازگیر و محمدی پور، ۱۳۹۶)