غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل
امیدوارم در وب ما لذت کافی را ببرید.
آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۰۰ - آلپ صنعت
    عالی
  • ۲۸ تیر ۹۸، ۱۹:۰۴ - ⠀⠀
    ⠀⠀

در این پست پروپوزال بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش را قرار داده ایم. این پروپوزال در قالب فایل ورد و قابل ویرایش اماده خرید و دانلود می باشد.

لینک خرید و دانلود

 

شماره :۳۹۲ .

 تعداد صفحات: ۱۰ صفحه.

بیان مسأله اساسی تحقیق:
پیشرفت تحصیلی و مسایل مربوط به آن یکی از دغدغه های اصلی نظام آموزش و پرورش کشورهاست چرا که مسئولین و تصمیم گیرندگان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سراسردنیا توسعه و پیشرفت جامعه شناسان را در توسعه و پیشرفت نظام آموزشی می دانند و این توسعه و پیشرفت از طریق پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس عملیاتی می گردد. هنگامی که فرد نسبت به کار آمدی ، توانایی و استعداد خود در شرایط انسان دچار نگرانی و تردید می شود می توان از سلامت روان یا عدم سلامت روان سخن گفت (کاویانی و همکاران ۱۳۷۰).

[پروپوزال بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش

پروپوزال بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش

یکی از عوامل موثر بر کیفیت روانی انسان و خصوصیات عاطفی وی چگونگی قضاوت او در مورد خودش می باشد. رفتار جدید، شخصی، محیط و رفتا فرد به طور تعاملی عمل می نمایند تا رفتارهای بعدی را تعیین نمایند (امرابیان، ۱۳۸۳).
دانش آموزان دارای تفاوتهای فراوانی هستند که این تفاوت ها در آموزش نقش اساسی دارند، آنها از نظر یادگیری، توانایی کارآمدی و توانایی تفکر منطقی با یکدیگر تفاوتهای مهمی دارند، در برابر مشکلات و چالشها نیز با شیوه های متفاوتی برخورد می کنند، برخی از دانش آموزان دنبال کارهای جدید و لذت بخش می روند برخی دیگر کارهای قبلا آزمایش شده و مطمئن را ترجیح میدهند.

به عبارت دیگر، یادگیرندگان از نظر شخصیتی، نگرشها، واکنشهای هیجانی و سبک های شناختی با همدیگر متفاوتند.
مدارس ویژه دانش آموزان سرآمد یا تیزهوش دارای شرایط خاص پذیرش دانش آموزان خود هستند و این دانش آموزان دارای محیط آموزشی متفاوت نسبت به دانش آموزان مدارس عادی می باشند.

چنین عواملی احتمالاً می تواند موجب تفاوت بین ویژگی های شخصیتی و بهداشت روانی این دو گروه دانش آموزان و دانش پژوهان باشد (حق شناس، ۱۳۸۵).
یکی از عوامل شخصیتی که در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی ایفا میکند، خودکارآمدی است.

لینک خرید و دانلود

 

خودکارآمدی عبارت است از انتظار فرد از قابلیت خود به منظور سازمان دهی و اجرای رفتارهای مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز یک وظیفه (بندورا، ۱۹۹۷). مطالعات نشان می دهد که اگر به توان و قابلیت دانش آموزان ایمان داشته باشیم از خود عملکرد مطلوبی نشان خواهند داد.

اگر دانش آموزان اجازه یابند آنچه را در ذهن دارند به عمل آورند به زیبایی عمل خواهند کرد. آنچه دانش آموزان را با دشواری مواجه می کند باورهای نادرست ما نسبت به توانایی های آنان و نیز باور نادرست آنان درباره توانمندی هایشان است.
دانش آموزان همگی قابلیت و توان آن را دارند که خلاق باشند و از لذت آفریدن چیزی بهره مند شوند. بدین منظور، نخست باید پایه ای محکم برای خلاقیت را در آنان پی افکند. گاه معلمان و والدین با پیام های منفی، در برابر انچه دانش آموزان قادرند انجام دهند مانع به وجود می آورند.

بسیاری از آنچه امروز در زندگیمان قادر به انجامش نیستیم، ناشی از آن است که به ما گفته اند نمی توانید از عهده ی انجام اش برآیید. گاه به این نتیجه، اثر پیگمالیونی گفته می شود.
در نظریه شناختی اجتماعی باندورا، افراد داری احساس کارآمدی بالا در مقابله با عوامل فشارزای خاص و تقاضا های بین فردی، آسیب پذیری کمتری به استرس و بدکاری دارند و در نتیجه در جنبه های کلیدی و مهم زندگی نظیر پیشرفت تحصیلی و تعاملات اجتماعی بهتر می توانند از اضطراب و افسردگی جلوگیری کنند (کاپرار، ۲۰۰۴).
بیسایر، تیم، اشمیتز و گولدبک (۲۰۰۹) در پژوهشی در بین دانش آموزان دختر و پسر نشان دادند که رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر در مقایسه با پسران کمتر است. به نظر می رسد که تفاوت در رضایت از زندگی دانش آموزان به دلیل توانمندی و احساس خودکارآمدی است.
پوتوین، ساندر و لارکین (۲۰۱۲) دریافتند دانش آموزان دارای خودکارآمدی بالا نسبت به دانش آموزان دارای خودکارآمدی پایین تر از عملکرد تحصیلی بالاتری برخوردارند؛ آنها نشان دادند که خودکارآمدی تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و هیجانات را پیش بینی می کند.
افراد دارای خودکارآمدی ضعیف، تکالیف و کارها را دشوارتر می بینند و این باعث افزایش استرس در آنان می شود. در مقابل، باورهای خودکارآمدی قوی باعث آرامش و نزدیکی به تکالیف مشکل می شود. بنابراین می تواند پیش بینی کننده قوی برای پیشرفت افراد باشد (پاجرز، ۲۰۰۲).
خلاقیت به معنای خاص آن به مثابه برترین ویژگی ذهنی انسان مولد و متفکر خود نشانی است از رشد متعادل و متعالی از شخصیت و پاسخی است به نیاز همیشه ی انسان به شکافتن بن بست ها و راه یافتن به فراتر ها (افروز، ۱۳۷۶).

انقلاب اطلاعاتی و الکترونیکی و انفجار دانش امکان پیش بینی های دانش های لازم برای برخورد مؤثر با شرایط محیطی را با مشکل روبرو ساخته است لذا اندیشمندان و محققان راه چاره را در توجه به خلاقیت و توانمندی های فکری بشر دانسته اند (الوین، ۲۰۰۳).

لینک خرید و دانلود

روانشناسان معتقدند که خلاقیت یکی از عوامل تشکیل دهنده بازده یا عملکرد ذهن به حساب می آید، هر چند اندازه گیری آن کاری بسیار دشوار و شاید غیر ممکنی باشد.

به نظر می رسد وقتی ضریب هوشی پایین تر از ۱۲۰ است خلاقیت چشمگیر و چندان بدرد بخوری مشاهده نمی شود و زمانی که ضریب هوشی از ۱۲۰ تجاوز می کند همبستگی آن با خلاقیت به سرعت کاهش می یابد.

در واقع انسان های خیلی با هوش، خیلی منطقی و خیلی حسابگر چندان خلاق نیستند (گنجی، ۱۳۷۸).
در دنیای معاصر داشتن افکار خلاقانه عامل پیشرفت فردی و اجتماعی محسوب می شود و آموزش و پرورش افرادی که قادر باشند بر اساس اندیشه ی خلاقانه با مشکلات متعدد روبرو و به حل آنها بپردازد هدف نهایی جوامع در حال توسعه است.

ادبیات پژوهش نشان از همبستگی مثبت میان هوش و خلاقیت دارد (کیم، کراموند، ونتاسل- باسکا، ۲۰۱۰). بر طبق متا آنالیز های صورت گرفته متوسط همبستگی میان این دو ویژگی نسبتا ملایم است (کیم، ۲۰۰۵).

با این حال در بیشتر مطالعاتی که با استفاده از متغیرهای مکنون صورت می گیرد این همبستگی اساسی تر است (سیلویا، ۲۰۰۸). یک کلاس خلاق به دانش آموزان خود اجازه بیشتری برای پرسش های باز می دهد، چنین کلاسی به دانش آموز فرصت منحرف شدن از موضع اصلی را می دهد و موجب رشد تفکر خلاق می شود (وازرمن، ۲۰۰۰).
برای اینکه نوجوانان و جوانان از شخصیت مستقل، متعادل و متعالی که جوهره شکوفایی وجود و خلاقیت های ذهنی است برخوردار گردند، باید زمینه های تلاش و حرکت آنان را به تناسب رشد شخصیت و تحول ذهنی شان فراهم ساخت و موانع پیشرفتشان را از میان برداشت (رانکو، ۲۰۰۸).

تاکید بر پیش پا افتادگی ها و جهش های تحصیلی و مدرک گرایی ها ممکن است منجر به رشد یک بعدی، اضطراب، آسیب پذیری، فقدان استقلال رای و بالندگی و احساس ارزشمندی، انفعال، تحمل شکست و ناکامی، فشارهای روانی و ... گردد.

روشن است که آگاه نبودن نسبت به ویژگی های شخصیتی این دانش آموزان که از توانا یی های ویژه ای برخوردارند، مانع شکوفایی توانمندی ها و استعداد های آنها خواهد شد و این می تواند زمینه را برای ابتلای آنها به اختلال های جسمی و روانی از جمله افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و کناره گیری آماده کند. اضطراب عمومی نیز یکی ازشایعترین مشکلات عاطفی دانش آموزان است.

که آنچنان در تار و پود زندگی تحصیلی و اجتماعی آنان ریشه دوانده که به جرأت می توان گفت زمینه ی بسیاری از بیماری های جسمی، کسالت های روحی و آشفتگی های رفتاری و واکنش های نامناسب آنان را تشکیل می دهد (صیادی فر، ۱۳۸۶).
با توجه به مطالبی که در بالا ارائه شد پژوهش حاضر نیز به دنبال بررسی این مساله پژوهشی است که آیا بین خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با دانش آموزان مدارس عادی تفاوت وجود دارد؟.

 

(کلمات کلیدی این پست و پست های مشابه:

اضطراب دانش آموزان, اضطراب دانش آموزان pdf, اضطراب دانش آموزان ابتدایی, اضطراب دانش آموزان در امتحان, اضطراب دانش آموزان در کلاس, اضطراب دانش آموزان در مدرسه, اضطراب دانش آموزان کنکوری, اضطراب در دانش اموزان, اضطراب در دانش اموزان ابتدایی, بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب, پرسشنامه اضطراب دانش اموزان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی اون و فرامن, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز, پروپوزال, پروپوزال بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش, پروپوزال روانشناسی pdf, پروپوزال روانشناسی ارشد, پروپوزال روانشناسی اماده, پروپوزال روانشناسی بالینی, پروپوزال روانشناسی تربیتی, پروپوزال روانشناسی تربیتی رایگان, پروپوزال روانشناسی چیست, پروپوزال روانشناسی درس روش تحقیق, پروپوزال روانشناسی رایگان, پروپوزال روانشناسی روش تحقیق, پروپوزال روانشناسی شناختی, پروپوزال روانشناسی صنعتی, پروپوزال روانشناسی صنعتی سازمانی, پروپوزال روانشناسی عمومی, پروپوزال روانشناسی عمومی ارشد, پروپوزال روانشناسی کارشناسی, پروپوزال روانشناسی کارشناسی ارشد, پروپوزال روانشناسی کودک, پروپوزال روانشناسی کودکان استثنایی, پروپوزال روانشناسی مثبت گرا, تعریف خودکارآمدی تحصیلی, خلاقیت اینستاگرام, خلاقیت با بطری نوشابه, خلاقیت با پارچه, خلاقیت با چسب حرارتی, خلاقیت با چوب, خلاقیت با چوب بستنی, خلاقیت با سنگ, خلاقیت با سیمان, خلاقیت با کاموا, خلاقیت با نمد, خلاقیت با وسایل دور ریختنی, خلاقیت چیست, خلاقیت در تدریس ریاضی ابتدایی, خلاقیت در خانه, خلاقیت در زنگ ورزش, خلاقیت در گلدان, خلاقیت کودکان, خلاقیت های جالب, خلاقیت های دخترانه, خلاقیت هنری, خودکارآمدی تحصیلی doc, خودکارآمدی تحصیلی pdf, خودکارآمدی تحصیلی بندورا, خودکارآمدی تحصیلی پایان نامه, خودکارآمدی تحصیلی پرسشنامه, خودکارآمدی تحصیلی چیست, خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان, خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان, خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان pdf, خودکارآمدی تحصیلی در دانش اموزان, خودکارآمدی تحصیلی علوم, خودکارآمدی تحصیلی کودکان, خودکارآمدی تحصیلی مورگان, خودکارآمدی تحصیلی و هوش هیجانی, دانش آموزان عادی و تیزهوش, درمان اضطراب دانش اموزان, مقاله در مورد اضطراب دانش اموزان)

اضطراب دانش آموزان, اضطراب دانش آموزان pdf, اضطراب دانش آموزان ابتدایی, اضطراب دانش آموزان در امتحان, اضطراب دانش آموزان در کلاس, اضطراب دانش آموزان در مدرسه, اضطراب دانش آموزان کنکوری, اضطراب در دانش اموزان, اضطراب در دانش اموزان ابتدایی, بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب, پرسشنامه اضطراب دانش اموزان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی اون و فرامن, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان, پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز, پروپوزال, پروپوزال بررسی مقایسه ای خلاقیت، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب دانش آموزان عادی و تیزهوش, پروپوزال روانشناسی pdf, پروپوزال روانشناسی ارشد, پروپوزال روانشناسی اماده, پروپوزال روانشناسی بالینی, پروپوزال روانشناسی تربیتی, پروپوزال روانشناسی تربیتی رایگان, پروپوزال روانشناسی چیست, پروپوزال روانشناسی درس روش تحقیق, پروپوزال روانشناسی رایگان, پروپوزال روانشناسی روش تحقیق, پروپوزال روانشناسی شناختی, پروپوزال روانشناسی صنعتی, پروپوزال روانشناسی صنعتی سازمانی, پروپوزال روانشناسی عمومی, پروپوزال روانشناسی عمومی ارشد, پروپوزال روانشناسی کارشناسی, پروپوزال روانشناسی کارشناسی ارشد, پروپوزال روانشناسی کودک, پروپوزال روانشناسی کودکان استثنایی, پروپوزال روانشناسی مثبت گرا, تعریف خودکارآمدی تحصیلی, خلاقیت اینستاگرام, خلاقیت با بطری نوشابه, خلاقیت با پارچه, خلاقیت با چسب حرارتی, خلاقیت با چوب, خلاقیت با چوب بستنی, خلاقیت با سنگ, خلاقیت با سیمان, خلاقیت با کاموا, خلاقیت با نمد, خلاقیت با وسایل دور ریختنی, خلاقیت چیست, خلاقیت در تدریس ریاضی ابتدایی, خلاقیت در خانه, خلاقیت در زنگ ورزش, خلاقیت در گلدان, خلاقیت کودکان, خلاقیت های جالب, خلاقیت های دخترانه, خلاقیت هنری, خودکارآمدی تحصیلی doc, خودکارآمدی تحصیلی pdf, خودکارآمدی تحصیلی بندورا, خودکارآمدی تحصیلی پایان نامه, خودکارآمدی تحصیلی پرسشنامه, خودکارآمدی تحصیلی چیست, خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان, خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان, خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان pdf, خودکارآمدی تحصیلی در دانش اموزان, خودکارآمدی تحصیلی علوم, خودکارآمدی تحصیلی کودکان, خودکارآمدی تحصیلی مورگان, خودکارآمدی تحصیلی و هوش هیجانی, دانش آموزان عادی و تیزهوش, درمان اضطراب دانش اموزان, مقاله در مورد اضطراب دانش اموزان ادامه در http://www.archivfile.ir/downloads/%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%aa%d8%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9/

لینک خرید و دانلود

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی