غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل
امیدوارم در وب ما لذت کافی را ببرید.
آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۰۰ - آلپ صنعت
    عالی
  • ۲۸ تیر ۹۸، ۱۹:۰۴ - ⠀⠀
    ⠀⠀
شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۳۷ ب.ظ

دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی

در این پست از سایت غنی فایل دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی را برای شما قرار داده ایم. دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی در قالب فایل ورد و قابل ویرایش اماده خرید و دانلود می باشد.

لینک خرید و دانلود

 

شماره پست: ۴۰۱ .

تعداد صفحات: ۲۹ صفحه.

فرمت فایل: ورد WORD و قابل ویرایش.

فهرست مطالب در ادامه مطلب

توانمندسازی روان شناختی ۱
۱تعریف توانمندسازی............ ۲
۲توانمندسازی به‌عنوان یک سازه ارتباطی:. ۶
۳توانمندسازی به‌عنوان یک سازه انگیزشی............ ۷
۴رویکرد روان‌شناختی........: ۱۰
۵عوامل روان‌شناختی توانمندسازی........... ۱۲
۶احساس شایستگی............. ۱۲
۷احساس داشتن حق انتخاب(خودمختاری)........... ۱۴
۸احساس مؤثر بودن........ ۱۵
۹احساس معنی‌دار بودن.......... ۱۷
۱۰احساس داشتن اعتماد به دیگران ۱۹
۱۱تأثیر توانمندسازی بر نگرش کارکنان ۲۱
۱۲هزینه‌های توانمندسازی ۲۲
۱۳راهکارهای عملی برای توانمندسازی ۲۳
۱۴دلایل توانمندسازی... ۲۵

[caption id="attachment_25853" align="alignnone" width="261"]دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی[/caption]

۱ تعریف توانمندسازی
علی‌رغم کاربرد گسترده اصطلاح توانمندسازی در علوم سازمانی؛ یکی از مسائلی که در مراحل اولیۀ به‌کارگیری این اصطلاح کمتر به آن توجه می‌شد، ارائه تعریف عملیاتی از آن بود. بیشتر تعاریفی کـه مطرح می‌شدند جامع‌ومانع نبودند.

در ارائه تعریف از اصطلاحاتی کاملاًَ مترادف استفاده می‌شد و بیش از آن‌که به تعاریف این اصطلاح بپردازند، به تشریح مجموعه‌ای از روش‌های خـاص و تـأثیر آن بر توانمندسازی می‌پرداختند.

چندی بعد، سایمون ضرورت تعاریف عملیاتی را موردتوجه قرار دارد. به اعتقاد او، تعـاریفی کـه از اصطلاحات به عمل می‌آیند باید با موفقیت‌هایی که به‌طور تجربی مشاهده می‌شوند، مطابقت داشته باشند.

نخست آن‌که باید تعیین شود که چه مجموعه اقداماتی برای تحقق هدف(به‌عنوان‌مثال،توانمندسازی کارکنان). لازم است. دوم آن‌که با تحت تأثیر قرار دادن فرایندهای تصمیم، امکان تجزیه‌وتحلیل پیامدهای اقدامات فوق را میسر سازند و درنهایت، به‌جای جنبه‌های انگیزشی، به تبیین جنبه‌های روان‌شناختی هدف و راه‌های نیل به آن بپردازند.

با توجه به این مهم، تلاش‌های زیادی از سوی صاحب‌نظران مختلف برای ارائه تعریفی عملیاتی از توانمندسازی به عمل آمد تا این‌که در سال ۱۹۸۸ کانگر و کاننگو یک گام بسیار مهم در این زمینه برداشتند.

بنا به توصیۀ آن‌ها، برای آن‌که بتوان مفهوم توانمندسازی را در متون مدیریت مورد تجزیه‌وتحلیل قرارداد باید در ابتدا سازه‌های«قدرت» و «کنترل» که این اصطلاح از آن‌ها مشتق شده را مورد تجزیه‌وتحلیل قرارداد.

ازآنجاکه در متون مدیریت، سازه‌های قدرت و کنترل از دو رویکرد مختلف موردتوجه قرارگرفته‌اند، بنابراین به توانمندسازی نیز باید از همین زوایا نگاه کرد(کانگر و کانگو،۱۹۸۸)..

کلمات کلیدی این پست و سایر پست های مشابه : پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی, پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا, تحقیق روانشناختی, توانمندسازی روانشناختی کارکنان ابعاد و اعتبار‎سنجی بر اساس مدل معادلات ساختاری, توانمندسازی روانشناختی doc, توانمندسازی روانشناختی ppt, توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا, توانمندسازی روانشناختی پرستاران, توانمندسازی روانشناختی چیست, توانمندسازی روانشناختی حسابرسان, توانمندسازی روانشناختی در پرستاران, توانمندسازی روانشناختی در دانشگاه, توانمندسازی روانشناختی زنان, توانمندسازی روانشناختی کارکنان, توانمندسازی روانشناختی مدیران, توانمندسازی روانشناختی معلمان, توانمندسازی روانشناختی مقاله, توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی, توانمندسازی روانشناختی و خلاقیت, توانمندسازی روانشناختی و خودکارآمدی, توانمندسازی روانشناختی+pdf, دانلود تحقیق, دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی.

 

برای دانلود دانلود تحقیق توانمندسازی روانشناختی بر روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید.

لینک خرید و دانلود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی