غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل

فروشگاهی برای فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و...

غنی فایل
امیدوارم در وب ما لذت کافی را ببرید.
آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۰۰ - آلپ صنعت
    عالی
  • ۲۸ تیر ۹۸، ۱۹:۰۴ - ⠀⠀
    ⠀⠀

در این پست از سایت غنی فایل دانلود تحقیق مدیریت عزتمند امام حسین(ع) در پرتو آیات قرآنی را قرار داده ایم. این تحقیق در قالب فایل ورد و قابل ویرایش اماده خرید و دانلود می باشد.

لینک خرید و دانلود

شماره پست: ۴۰۰ .

تعداد صفحات: ۱۴ صفحه.

فرمت فایل : ورد WORD و قابل ویرایش.

چکیده
مدیریت امام حسین(ع)در نهضت عاشورا را می توان به صورت یک الگوی رفتاری و هدایت افراد در جهت رسیدن به هدف های نهایی در نظر گرفت.هدف اصلی در مدیریت ایشان،تربیت انسان ها بر مبنای سر بلندی،بزرگواری،عزت و کرامت است.
امام حسین(ع)با قیام خود نشان داد که می توان خواسته های الهی و قرآنی را در جامعه عینیت بخشید و در رأس همه،روحیه مبارزه با طاغوت و حفظ عزت اسلامی را سرلوحه کار خویش قرار داد.

قیام امام حسین(ع)در طول تاریخ از دیدگاه های متفاوت و محور های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفته است.در این مقاله سعی شده است که الگوی عملی از عزت الهی به مدیریت امام حسین(ع)و بر مبنای آیات قرآنی ترسیم شود تا پس از او همگان راه و رسمش را در پیش گیرند و بدین ترتیب به عزت حقیقی نائل آیند.
کلیدواژه ها:امام حسین(ع)،آیات قرآنی،روایات،مدیریت،عزت.

مقدمه
بی تردید اصلی ترین خاستگاه پیدایش قیام عزت آفرین عاشورا،قرآن و اندیشه های عزت آفرین آن در روح و جان امام حسین(ع)و یاران فداکارش بوده است.

امام حسین(ع) علاوه بر دارا بودن منصب عزت آفرین امامت ۱ به فرموده پیامبر(ص)که حسین از من است و من از حسین،خوب می دانست پیامبر به عنوان مظهر رحمت گسترده الهی،مبین قرآن می باشد و آن حضرت به عنوان مظهر رحمت واسعه الهی،رسالت حفظ و نگه داری آن را بر عهده وی می گذارد و او که عاشق قرآن است ۲ باید بدان عمل نماید.

به همین دلیل امام حسین(ع)با الهام از پیام الهی در قرآن که:فاصبر إنّ وعد الله حقّ و لا یستخفنک الذین لا یوقنون(روم،۳۰ / ۶۰ )؛آنان که به خدا و قیامت یقین ندارند،هرگز نباید تو را خفیف و سبک سازند( و عزت تو را پایمال کنند)،به نفی طاغوت پرداخت و به جان گرامی خویش قسم یاد کرد که امام نیست مگر کسی که به قرآن عمل نماید.

۳ مدیریت امام حسین(ع)بر مبنای دستورات قرآن است و او عزت مداری را نیز ازآیات قرآنی الهام گرفته است زیرا بهترین راه برای اصلاح فرد و جامعه،عزت بخشی و عزت آفرینی است و در صورت فقدان عزت، انسان به هر پستی تن می دهد و به هر گناهی دست می زند.
ریشه تباهی ها در ذلت نفس است.اگر انسان ها ریاکاری می کنند و یا به ستمگری و بیداد می پردازند،همه و همه ریشه در ذلت نفسشان دارد.

چنان چه پیشوایان معصوم به صراحت ریشه همه این امور را در ذلت نفس معرفی کرده اند.از امیرمؤمنان علی(ع)نقل شده است که فرمود:نفاق و دورویی انسان،از حقارت و ذلتی است که در وجود خود می یابد.۴

مدیریت امام حسین(ع)،مبتنی برعزت مندی است و امام حسین(ع)مظهر کامل کرامت انسانی و عزت ایمانی است.هیچ نهضتی چون نهضت حسین(ع)قلب ها را منقلب نکرده و عواطف را هم سوی خود نساخته و روح و عزت را در بشر ندمیده است.اگر انسان ها به عزت حقیقی دست یابند و از ذلت مجازی آزاد گردند،به تربیتی که هدف اصلی پیامبران بوده است خواهند رسید.

ما در این مقاله سعی می کنیم که الگوی عملی از عزت الهی به مدیریت امام حسین(ع) و بر مبنای آیات قرآنی ترسیم نماییم تا پس از او همگان راه و رسمش را در پیش گیرند و بدین ترتیب به عزت حقیقی نائل آیند.

کلمات کلیدی این پست و سایر پست های مشابه: امام حسین علیه السلام, دانشکده مدیریت امام حسین, دانلود تحقیق مدیریت عزتمند امام حسین(ع) در پرتو آیات قرآنی, عزتمندی, عزتمندیس, فصلنامه مدیریت امام حسین, کربلا, مجله مدیریت امام حسین, مدیران بیمارستان امام حسین, مدیران دانشگاه امام حسین, مدیریت, مدیریت اسلامی امام حسین, مدیریت اسلامی دانشگاه امام حسین, مدیریت اسلامی دانشگاه امام حسین )ع(, مدیریت امام حسین در روز عاشورا, مدیریت امام حسین در عاشورا, مدیریت امام حسین در قیام عاشورا, مدیریت امام حسین در کربلا, مدیریت امام حسین در نهضت عاشورا, مدیریت بحران دانشگاه امام حسین, مدیریت بیمارستان امام حسین, مدیریت بیمارستان امام حسین تهران, مدیریت بیمارستان امام حسین مشهد, مدیریت دانشگاه امام حسین, مدیریت راهبردی امام حسین, مدیریت منابع انسانی امام حسین .

برای دانلود تحقیق مدیریت عزتمند امام حسین(ع) در پرتو آیات قرآنی بر روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید.

 

لینک خرید و دانلود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی